Tired of collecting dust

Om man kan bli traumatiserad av en centimeterstor, svart, rätt långsam krabat så är faller gjort! Stog i min lugnan ro och klädde på mig för att bege mig till skolan när jag ser mina två lurvpellar fashineras av något väldigt spännande på golvet. Jag kvittrar till en aning FÖR kaxigt att de inte ska äta upp stackars oskyldiga myror. Jag böjer mig ner och tänker regnbågar och fluffiga moln men vad ser jag? the devil in disguise! en äckligt ful och vidrig spindel med huggtänder och hela faderullan! Tvä meter päls och femtio kors på ryggen! En blandning av självaste varulven själv och en tarantella! Kunde morgonen bli mer förstörd? På vägen till skolan kom alla WHAT IF's upp. Tänk om jag kommit lite senare och den krypit in i min sko? eller ÄNNU värre krypit up på mig och sedan orsakat historiens trafikolycka! Nej dessa små muterade olycksbågande små djur ska man trampa på även om de har en skrämmande sköna att det ska börja regna. What the hell känner jag där, vad gör några droppar vatten om en mindre huggande hårboll försöker attackera mig! Lite år man väl prioritera!

När jag tänker på dessa onskefulla monster kommer jag att tänka på den som bodde och la miljoner ägg i mitt kylskåp! De har inte kläckts än men jag håller på att svimma varje gång jag ska öppna dörren! bilden att det kommer välla ut massa små genomskinliga spiders har liksom bränts fast i min bildbank. Tryckt undan många fina minnen. Även om det kanske inte tar ett år för ägg att kläckas så kan man aldrig vara säker!

Nog att jag överdriver en smula så kommer jag anyway att sova with one eye open!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback