En semestervecka full of joy!

Idag har jag och emma varit till Borlänge i sisådär 3 timmar. Vi har lekt duktiga genom att packa kartonger och haft besök av en kaxig liten krabat eftersom vi lät dörren vara öppen. Jaha, vad kan man egentligen förvänta sig när man bor i en lite kattby. Det kryllar av dom, ett antal har skrämt skiten ur mig när jag öppnat dörren, en har markerat sitt revir i snön vid entrén och en den galnaste av dom alla hoppade över till fönsterbrädan och gick fram och tillbaka. Lite som att, HEY jag ser dig nog allt, ÖPPNA då för fan! Jag blev mest vettskrämd och vågade inte röra mig utifall jag skulle skrämma den så den ramlade ner!

ANYWAY! Den som kom på besök idag va en liten liten väligt söt orange, alá tetris stil, kattunge. Med bjällra och allt. Inte ett dugg rädd för oss men väligt rädd för sopborsten och andra grejer på golvet! Efter ett tag blev den hemmastadd och sprang kaxigt runt på allt och i allt. Dock blev det väl inte så super coolt eftersom bakbenen inte riktigt hängde med och han sprang in i saker hela tiden. Han hade även en extra typ tumme eller vad det nu va på framtassarna, såg ut lite som två böldar men han gick på dom och verkade inte störa sig av dom så jag antar att det skulle vara så! Skojsigt värre! Han va snabb men så liten att jag nästan fick runt handen runt magen när jag lyfte upp han.

Annars då? Jag sålde allt jag ville sälja på två dagar, snabba affärer! Lite att man önskar man hade mer att sälja!

Jag har sparat en mikro, 4 tallrikar, 4 glas, 3 skålar, stekspade, slev, tårtspade, sugrör, kastrull, 4 plastvinglas, bestick, te, kaffe, mackisar, skärbräda, snapsglas, städgrejer, 2 lampor, knivar, engångsgrill, grillpinnar, duschdraperi och en tom lägenhet med 3 madrasser! Något mer man behöver för en vecka i festivalträsket? jag ska laga lasagne och pajer som vi ska luncha och fylleäta på och campingstolar ska vi ta med så vi riktigt får den här sommarfeelingen ;) blåbär och hallonMuffins och äppelkaka har jag också laddat frysen med! Det kommer bli kanon, hoppas bara det kommer bli fint väder så vi kan sitta ute! Sen får vi se om emma bakar en tårta och bjuder på sådär 7 på söndag morgon ;D

Kommentarer
Postat av: Malin

Glad midsommar!!



Vi ska äta mat hemma hos Jenny.. Vi blir tre eller fyra.. Så det blir en lugn helg, vad ska du göra?



Kram

Postat av: Malin

Glad midsommar!!



Vi ska äta mat hemma hos Jenny.. Vi blir tre eller fyra.. Så det blir en lugn helg, vad ska du göra?



Kram

2009-06-18 @ 15:27:28
URL: http://inpleno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback